ambasadatrendow.pl

Blog tematyczny o ,modzie i urodzie

SportZdrowie

Ile kroków dziennie dla zdrowia – poznaj nowe zalecenia

Ile kroków dziennie dla zdrowia – poznaj nowe zalecenia

Codzienna porcja ruchu może mieć fundamentalne znaczenie dla kondycji organizmu, nic więc dziwnego, że poświęca się jej wiele uwagi. W dwudziestym pierwszym wieku nie przepadamy jednak za sformułowaniami takimi, jak „dużo ruchu” lub „niewielka intensywność”. Przyzwyczailiśmy do tego, że coraz więcej kwestii można przeanalizować i zaserwować nam pod postacią parametrów łatwych do zmierzenia. Nic więc dziwnego, że liczymy także na precyzyjną odpowiedź na pytanie o to, ile kroków dziennie należy wykonać, aby cieszyć się dobrym zdrowiem do późnej starości.

Ile kroków dziennie dla zdrowia – opinie ekspertów

Przez długi czas dominowało przeświadczenie, że osoby, które chcą cieszyć się dobrym zdrowiem, powinny robić przynajmniej 10 tysięcy korków dziennie. Nie każdy był zadowolony z tego zalecenia, bo wiązało się to z koniecznością przynajmniej półtoragodzinnego marszu odbywanego w ciągu każdego dnia. Dziś jednak eksperci mają poważne wątpliwości, co do tego, czy rzeczywiście mamy do czynienia z zaleceniem, którym powinniśmy się przejmować. Zwracają uwagę na to, że codzienna dawka ruchu ma kluczowe znaczenie dla zdrowia. Podkreślają jednak, że żadna przesada nie jest wskazana. Osoby zastanawiające się nad tym, ile powinny chodzić, muszą mieć więc na uwadze choćby to, że jest to uzależnione od ich wieku, kondycji, stanu zdrowia, a także od tego, jak sprawują się ich kości i stawy.

10, 7, a może 5 tysięcy kroków?

Dziś naukowcy coraz mniej chętnie podają konkretną liczbę kroków, która miałaby gwarantować utrzymanie organizmu w dobrej kondycji. Zwracają uwagę przede wszystkim na rolę, jaką ma do odegrania ich regularność. Najnowsze badania potwierdzają jednak, że liczba 10000 podawana przez lata może być uważana za wygórowaną. Jeśli ktoś czuje się dobrze spacerując i może poświęcić odpowiednio wiele czasu, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby przestrzegał tego zalecenia. W innych okolicznościach jednak 7000 kroków w zupełności wystarczy, aby mieć pewność, że dba się o zdrowie. Co warte podkreślenia, mówiąc o tej liczbie nie ma się na myśli wyłącznie kroków mierzonych podczas spacerów. Liczyć można również kroki wykonywane podczas zakupów w markecie, w miejscu pracy i w drodze do domu.
Co ciekawe, coraz częściej można usłyszeć, że intensywność kroków nie ma aż tak dużego znaczenia, jak można byłoby przypuszczać. 7000 kroków podczas spokojnego spaceru nie przysłuży się więc organizmowi gorzej niż ta sama liczba uzyskana podczas intensywnego treningu biegowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.